در Listening آزمون آیلتس سورپرایز نشوید: آزمون را بلد باشید همانطور که احتمالاً میدانید، تمامی آزمونهای آیلتس شبیه به هم و دارای قالب مشابه هستند. آزمونهای آیلتس آکادمیک و عمومی (جنرال) دقیقاً مشابه هستند. بخش شنیداری IELTS برای دو نوع آکادمیک و جنرال مشابه است و هیچ تفاوتی ندارد اگرچه که بخش های سوم و چهارم آزمون لیسنینگ، فضایی آکادمیک دارند. برنامه ریزی و هدف اصلی دپارتمان IELTS دیاکو بر آموزش و آماده سازی داوطلبین آزمون IELTS برای دریافت نمره ۷ و به بالا در هر مهارت است. این لغات از کتابهای کمبریج آیلتس 1 الی 16 و منابع دیگر استخراج شدهاند و در تقویت لیسنینگ آیلتس داوطلبین نقش اساسی را ایفا میکنند. استفاده از لغات پیشرفته و نمره بیار: شاید شما هم داستان افرادی که رایتینگ خیلی خوب نوشتند ولی نمره کمی گرفتند را شنیدیده باشید. 4) این روش نسبت به روش های معمول “گوش کردن و تست زدن” وقت گیر تر است و زبان آموزانی که در دوره های فشرده بدنبال بالا بردن نمره خود هستند شاید نتوانند از این شیوه سود چندانی ببرند. .
شاید بتوان گفت این روش تنها روشی است که زبان آموز در آن خواهد فهمید کدام واژه را در یک جمله درک نکرده و در آن ضعف دارد. هشت روش برای بهبود نمره لیسنینگ آیلتس فرض کنید در جلسه آزمون آیلتس هستید، قطعاً برای شما هم در بخش لیسنینگ آیلتس این موضوع اتفاق افتاده است که: “چی گفت؟ تفاوت این دو نوع آیلتس آکادمیک و جنرال در بخشهای Writing و Reading با هم تفاوت دارند. متنهایی که سبک جنرال/روزانهای دارند. برنامه مهاجرتی با مدرک فنی حرفه ای برای زندگی در استان کبک نمی باشد و درخواست کنندگانی که تصمیم به زندگی در استان کبک را دارند باید از طریق Quebec Selected Skilled Workers اقدام نمایند. این راه یا شیوه عبارت است از نوشتن واژه به واژه متن شنیداری یا Listening Passage بر روی کاغذ و تطبیق دادن آن با Transcript آخر کتاب مربوطه یا با استاد که به آن transcribe کردن گفته میشود.
اگر این روش را مستقیما برای آزمون های آیلتس یا تافل به کار میبرید توجه کنید روش یاد شده را به گونه ای به کار ببرید تا یک رونویسی کورکورانه و بی هدف از روی متن شنیداری یا listening passage نباشد. این 10 موضوع به ترتیب عبارتاند از طبیعت، اوقات فراغت، حملونقل، فرهنگ، سلامتی، جهانگردی، کسبوکار، اجتماع، آموزش و فناوری/اختراعات. در جواب این سوال میتوان گفت بستگی زیادی به زبان مورد تقاضا و نوع آموزش مورد نظر شما دارد. این کتاب متشکل از 25 فصل است که در هر کدام از این فصلها موارد گرامر انگلیسی را به شما آموزش میدهد. 2) زبان آموز تمرکز و درک بهتری از واژگان انفرادی داشته و به تلفظ یا گویش درست واژگان از یک سو و ترکیب هایی که واژه های کلیدی در آن جای میگیرند یا همان collocation ها توجه بسیار بیشتری خواهد کرد. در اینجا به مفهوم کلی لیسنینگ خوب یا لیسنینگ قوی میپردازیم و یک راه و روش ویژه را برای رسیدن به یک سطح خوب در این مهارت بازبینی خواهیم کرد. اما اگر لهجهی شما طوری باشد که ممتحن متوجه کلماتی که شما میگویید نشود، نمرهی شما به شدت افت پیدا خواهد کرد.
حتمن باید لیست کلماتی را از پیش آماده کنید تا در آزمون اسپیکینگ آیلتس از آنها استفاده کنید. متاسفانه اکثریت زبان آموزان حاضر نیستند انرژی زیادی روی آموختن زبان انگلیسی بگذارند و اکثریت ایشان که با شیوه های جزوه خوانی و نکته و تست زنی دوران کنکور و دانشگاه های ایران شدیدا خو گرفته اند در رویارویی با یک آزمون بین المللی نشانه هایی از خستگی، پریشانی زودهنگام و گاه سرخوردگی و یاس را نشان میدهند تا جایی که برخی شیوه های آموزشی همانند این روش میتواند به انجام ندادن برخی دیگر از تکالیف محول شده به ایشان بیانجامد! میتوانید کاربرد گروهی از این موارد را در وبسایت اُتیچر مشاهده کنید. یکی از نکات مهم در این بخش که مورد توجه طراحان نیز می باشد تنوع سوالات است. هر چقدر از کلمات استفاده بیشتری کنید، به یاد آوردنشان راحت تر است. اگر خودتان را مجبور به مطالعه بیش از حد کنید، ممکن است بازدهی و به دنبال آن یادگیری شما کاهش یابد. در پایان همان لیسنینگ را بار دیگر گوش کنید و ببینید آیا جمله ها را بدون مشکل درک میکنید یا نه و به ویژه آیا واژگانی که پاسخ سوالات طرح شده هستند را میتوانید در میان جمله ها متوجه بشوید یا نه. .