پس از مراحل گفته شده ، استان محل تحصیل خود را از میان استان های موجود انتخاب و تایید کنید و در مرحله بعدی شماره زبان اموزی و کد ملی خود را درج و بر روی گزینه ورود به پنل کاربری کلیک کنید. یعنی ابتدا با کمک نظریه میدان واژگانی تریر، و با توجه به اصلاحات بعدی این نظریه، یک میدان واژگانی را مشخص و آن واژههایی را که در بافت سیاسی اجتماعی مهم شدهاند شناسایی میکنیم. پیادهسازی روش SRA به تصمیمگیریها و شناسایی مناطق حساس و بحرانی کمک میکند. در این روش ابعاد ساختاری یا دستوری زبان نسبت به دیگر ابعاد برجستهتر است. بیتردید فارسیآموزان خارجی برای درک و ایجاد ارتباط متقابل به زبان فارسی باید بر نکات دستوری خصوصا کاربرد درست زمان تسلط یابند. تمرین زمانها در این مجموعه بسیار محدود و روش آن سنتی است و زبانآموز فقط با نام زمانهای فارسی آشنا میشود نه کاربرد درست و بجای آنها. زبانآموزی که براساس روش ساختاری زبان را یاد گرفته است به درستی تولید زبان توجه دارد، چرا که همواره خطاهای خود را تصحیح میکند. این دو گروه عبارتند از ( ا) گروهی که به روشهای سنتی زمانهای فارسی را میآموزند، و (2) گروهی که زمانهای فارسی را بر اساس طرح درس ارتباطی فرامیگیرند.
آزمودنیهای مورد نظر در این پژوهش سه گروه بودند.
2) آیا تفاوت آماری معنیداری بین پیشآزمون و پسآزمون زمان گروه ساختاری وجود دارد؟ 3) آیا تفاوت آماری معنیداری بین پیشآزمون و پسآزمون زمان گروه ارتباطی وجود دارد؟ آزمودنیهای مورد نظر در این پژوهش سه گروه بودند. همچنین این پژوهش میزان کاربرد درست زمان فارسی را توسط فارسیآموزان خارجی در دو گروه ساختاری و ارتباطی براساس پیشآزمون و پسآزمون سنجید. 1) آیا تفاوت آماری معنیداری در عملکرد آزمودنیهای گروه ساختاری و ارتباطی در پاسخ به پسآزمون زمان وجود دارد؟ گروه اول ، 90 گویشور بومی مرد و زن از بین دانشجویان ادبیات فارسی و فلسفه دانشگاه علامه طباطبائی بودند و به آزمون زمانهای فارسی پاسخ دادند. برای یکدست شدن همه گروههای مورد مطالعه، جامعۀ در دسترس اندک بود، بدین منظور 90 نفر انتخاب شدند که با اُفت پاسخگویی مواجه شدیم و 47 نفر به پرسشنامهها پاسخ دادند. بنابراین، تعداد کل آزمودنیهای مورد نظر در این پژوهش 80 فارسیآموز خارجی بود که زبان مادری آنها جزء زبانهای ایرانی نبود. نتایج این تحقیق ثابت میکند پیکرۀ ساختهشده در این پژوهش منبع بسیار خوبی برای انجام سایر تحقیقات بر روی متون علمی است. در این پژوهش سعی بر آن بود تا مفهوم زمان در زبان فارسی بررسی شود. یکی از اهداف کاربردی این تحقیق، ارتقای توانش ارتباطی فارسیآموزان خارجی در کاربرد درست و بجای زمانهای فارسی در بافت گفتمان و زندگی واقعی است.
تعیین سطح زبان جهاد دانشگاهی
یکی از سوالات بسیار پرسیده میشود، پرسش درباره فرآیندهای روتین و کارهای روزمره شما است. در این روش که در حال حاضر در اکثر موسسات زبان سطح کشور برگزار میشود، شما از طریق مراجعه به موسسه مورد نظر و برخورد رودررو با مشاور و گذراندن و جواب به سری سوالاتی که عمدتا درباره شما و زندگی شماست در جریان سطح فعلی زبان انگلیسی خود قرار خواهید گرفت. اگر قرار است در مصاحبه کروات بزنید فرهنگ کشور مقصد درباره رنگ کروات را در نظر بگیرید. روش ساختاری آموزش زبان را زبانشناس برجستهای به نام پالمر در سال 1920 پایهریزی کرد. مصاحبه و آزمون تعیین سطح شفاهی یکی از روش های معمول و در عین حال دقیق برای تعیین سطح محسوب می شود. روش ساختاری بیشترین تاکید را بر توانش زبانی زبانآموز میگذارد، نه توانش ارتباطی او. از این رو آموزش زبان بر اساس طرح درس ساختاری چندان موفقیتآمیز به نظر نمیرسد، مگر آنکه با دیگر روشها یا رویکردهایی که موجب تقویت توانش ارتباطی زبانآموز میشود، تلفیق شود. جهت ثبت نام جدید در یکی از دوره های سیستم آموزشی گویش تمامی متقاضیان می بایست مراحل زیر را سپری کنند. معلم در کلاس نقش مدیریتی و راهنمایی را دارد.
تعامل بین زبانآموزان به صورت دو نفره و گروهی اهمیت دارد. 1995) تعمیمهای معناشناختی نظاممندی را از تعامل ساختارهای زبانی و مدخلهای واژگانی فعلی به دست میدهد و از ارجحیت ساختارها نسبت به بررسیهای واژگانی صِرف پرده برمیدارد. دانش محض زبانی، توانش ارتباطی زبانآموز را در بافتها و موقعیتهای مختلف تقویت نخواهد کرد و نتیجه آموزش زمانهای فارسی بر اساس فعالیتهای غیرارتباطی و عاری از پیوند بین ساخت، معنی، و کاربرد به استفاده نادرست و نابجای زمانهای فارسی و سردرگمی زبانآموز در یادگیری زمانهای فارسی میانجامد. امروزه با توجه به اهمیت تعیین سطح زبان، تمامی موسسات آموزشی معتبر برای ورود و ثبتنام زبانآموز از آزمون تعیین سطح استفاده میکنند تا در مشخصشدن جایگاه دانش زبانآموز به هنگام سطحبندی با دقت عمل کرده باشند و زبانآموز را برای شروع یادگیری زبان انگلیسی در نقطهای مناسب قرار دهند. او در جلد سوم کتاب خود همه زمانها را همراه با ساخت آنها یکجا آموزش میدهد، و در قالب فعل برای آنها مثالی ارائه میدهد و در متن از زبانآموز میخواهد تا زمان فعلها را تعیین کند. ثمره (1384) در مجموعه کتابهای آزفا درآموزش زمانهای فارسی از سطح ساختار فراتر نمیرود و هر زمان فارسی را در قالب فعل نشان میدهد. لباو (1972 :243) مدعی شد که زنان در گفتار دقیق نسبت به مردان از صورتهای زبانی نشاندار کمتر استفاده میکنند و زنان در قبال الگوی اعتبار نسبت به مردان حساستر هستند.