آزمون تعیین سطح زبان چینی (HSK) – سرزمین زبان

آزمون تعیین سطح زبان چینی (HSK) – سرزمین زبان

ضرغامیان (1380) در کتابهای آموزشی دوره آموزش زبان فارسی از مبتدی تا پیشرفته در درسهای مربوط به آموزش زمان، ابتدا در جملهای الگوی زمان موردنظر را میآورد و سپس تصویر مربوط به همان جمله را ارائه می­کند. قرار دهیم که آن احساس را روشن میسازد، در آن نفوذ میکند و تغییرش میدهد» (همان). به دیگر سخن، این روش در ایجاد ارتباط بین ساختار و توانایی کاربرد زبان ناتوان است (همان). این افراد توانایی توصیف کردن تجارب و آرزوهای خود را دارند و میتوانند موضوعات مورد علاقهی خود را به بحث بگذارند. به عبارتی، زبانآموز باید توانایی کاربرد زبان را به­دست­آورد. زبان­آموزی که براساس روش ساختاری زبان را یاد گرفته است به درستی تولید زبان توجه دارد، چرا که همواره خطاهای خود را تصحیح می­کند. همچنین شما میتوانید در مرکز ما با مشاوره مدیریت و اساتید زمان های مناسبی را برای آزمون های آزمایشی خود انتخاب کنید تا تجربه ی واقعی آزمون را داشته باشید. جای تعجب است که چندان منابع مناسبی در زبان انگلیسی برای آمادگی آزمون TestDaF وجود ندارد. گرینبرگ در همگانی شماره 35 میگوید هیچ زبانی وجود ندارد که در آن مشخصه جمع، هیچ تکواژگونه غیرصفری نداشته باشد، اما زبانهایی وجود دارند که در آنها مشخصه مفرد تنها توسط نشانه صفر بیان میشود.

آزمون تعیین سطح زبان هفتم

مثلاً در زبانی چون چینی زمان دستوری در فعل بازنمایی نمی­شود، ولی در زبان­های فارسی و انگلیسی و بیشتر زبان­های هند و اروپایی زمان دستوری در فعل بازنمایی می­شود. البته زمان در فرهنگ­ها و زبان­های مختلف به صورت­های متفاوت درک می­شود. در مواردی که هدف آموزش زبان توسعه توانش زبانی باشد، از طرح درس ساختاری استفاده می­شود که در این موارد صورتهای زبانی مبنا قرار می­گیرد و کارکرد­ها بر اساس آن تعیین می­شود (کرنکه،1987: 18). روش ساختاری به تنهایی یا با تلفیق با دیگر روش­ها، هنوز یکی از رایج­ترین طرح درس­ها در آموزش زبان است، زیرا ساختار یا دستور عمومی­ترین عنصر توانش ارتباطی است. اگر مهمترین هدف از یادگیری زبان دوم را ایجاد ارتباط در نظر بگیریم، رویکرد ارتباطی در آموزش زبان بهترین گزینه به نظر میرسد. این روشهای آموزش سنتی که برای آموزش فارسی به فارسیزبانان به کار می روند، کمک چندانی به فارسیآموز خارجی نمی­کنند و آن­ها را فقط با نام و ساخت زمانهای فارسی آشنا میکنند، حال آنکه هدف آموزش زبان دوم و خارجی آموزش چگونگی ایجاد ارتباط و کاربرد درست زبان در موقعیتهای واقعی است.

صفارمقدم (1382) در کتاب فارسی عمومی 1 (ساختارهای پایه) شیوه­ای مشابه پورنامداریان اتخاذ می­کند که فقط مثالهای آن متفاوت است. تمرینهایی که در این کتاب برای یادگیری زمانهای فارسی آمدهاست، به این صورت است که از زبانآموز خواسته شده تا ترجمه فارسی جمله انگلیسی را بنویسد. گوئی یکی از دستاوردهای پراهمیت برای هر اندیشمند و صاحب نظر ِجامعهشناسی، در کنار نظریهپردازی، ابداع مفاهیم متناسب با نظریه و مدل پیشنهادی خود است. او قواعد و ساختار­های زبان را خوب می­داند و البته معلم نیز به زبان­آموز برای تولید درست صورت­های زبانی بازخورد می­دهد تا زبان­آموز هم مطابق آن قواعد گفتار خود را تصحیح کند. زمان فعل در رساندن معنی جمله نقش بسیار مهمی دارد و از دیدگاه منظورشناختی جابهجاکردن زمان فعلها خود بیانگر معانی خاصی در جمله­های مختلف است که گویشوران زبان در موقعیت­های گوناگون به کار می­برند (ملک زاده، 1374 : 107). زمان اصلی فعل­ها در بیشتر زبان­ها و ازجمله فارسی فزون از سه زمان گذشته، حال یا آینده نیست (همان). در پردازش رسمالخط زبان فارسی، با توجه به قرابتی که با رسمالخط عربی دارد، همواره در نگارش تعدادی از حرفها مشکل کاراکترهای عربی معادل وجود دارد.

۳. چه نوع روابط معنایی (هممعنایی، شمول، تضاد) میان واژگان این میدان وجود دارد؟ نتایج و بررسی در این سطح (تجزیه و تحلیل) با پژوهش یارمحمدیان، آرمند و زارعی (1389) همسویی و مطابقت دارد و با پژوهش جعفری (2012) همسو نیست. منظور وی از این که محتوای فهم شده را میتوان مطالعه (بازنگری و پژوهش) کرد، این است که موضوع انتزاع شده را میتوان آزمود و ویژگیهای آن را مشخص ساخت و دامنه و گستره آن را معین و معلوم کرد. روش ساختاری آموزش زبان را زبانشناس برجسته­ای به نام پالمر در سال 1920 پایه­ریزی کرد. دانش محض زبانی، توانش ارتباطی زبان­آموز را در بافتها و موقعیت­های مختلف تقویت نخواهد کرد و نتیجه آموزش زمانهای فارسی بر اساس فعالیت­های غیرارتباطی و عاری از پیوند بین ساخت، معنی، و کاربرد به استفاده نادرست و نابجای زمانهای فارسی و سردرگمی زبانآموز در یادگیری زمانهای فارسی می­انجامد. اما بسیاری از زبان آموزان نه تنها وقتشان بلکه هزینه های گزافی را به پای آموزش ریختند؛ دریغ از پیشرفت چشمگیر.

تعیین سطح زبان American English File

!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *