سوالات تعیین سطح زبان برای مبتدیان

سوالات تعیین سطح زبان برای مبتدیان

هدف از بررسی نشانههای تردید، بررسی تأثیر حوزه پژوهش بر روی راهکارهای مورداستفاده در نشانههای تردیدتوسط اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در نگارش مقالههای علمی و همچنین آزمایش پیکره، ایجاد شده است. این مطالعه میزان رضایت دانش آموزان از کاربردهای نرم افزار ویراستار Style Writer ، اینکه چگونه روی توانایی نگارش زبان آموزان ایرانی تاثیر می گذارد و همچنین اینکه به چه دلیلی این نرم افزار می تواند برای ارزیابی درستی و روانی متن نگارش شده مفید و یا غیرکارامد باشد را مورد مطالعه قرار می دهد. همچنین از دستهبندیهای دیگری برای تحلیل خود استفاده کرده بودند. 2004) است. از دیگر کاربردهای این پیکره، استفاده برای ساخت هستانشناسیهای مختلف است؛ درست همانگونه که «مرادی، وزیرنژاد و بحرانی» (1394) از سه پیکره همشهری، بیجنخان و ویکیپدیا استفاده کرده و هستانشناسی دانش عرفی زبان فارسی را بهوجود آوردهاند. نایدا22(به نقل از آرونوف23و فودمن24، 2011: 17) نیز در اصل 4 خود به شرط مشابهی برای وجود تکواژ صفر اشاره کرده است. !

تعیین سطح زبان جهاد دانشگاهی

همچنین، همۀ مؤلفهها با TRA ارزیابی دقیق نمیشود؛ از اینرو، بین فنّاوری حیاتی و فنّاوری لازم، تمایز وجود دارد. سپس با استفاده از قوانین ریختشناسی مربوط، تمامی وندهای ممکن موجود در واژه یافت میشود. در این پژوهش ابزار پیکرهساز طراحی شد و سپس از 1100 مقاله علمیپژوهشی پیکره متون علمی ساخته شد. روی مستندات پیکره انجام میشود. دوم، گردآوری منابع دستور زبان برای کار بر روی پیکره آغازین. طی هر ترم آموزشی کلاس های آنلاین مکالمه براتون برگزار میشه تا هرچه بیشتر روی دو مهارت گوش کردن وصحبت کردن کار کنید و این دو مهارت رو که اسلحه ی شما برای این هست که بگین چقدر به زبان انگلیسی مسلط هستین مسلح کنین… ذوق، شهود، تخیل و طوری ورای عقل، از تعابیری است که برای اشاره به نیروی ویژه صاحبان تجربههای سه گانه به کار رفته است. برای استفاده و استخراج اطلاعات از پیکره، یک نرمافزار جانبی طراحی شده است که در شکل4 نمایی از آن را مشاهده میکنید. مشاهده میشود که در هیچ یک از کتابها به سطح ارزیابی پرداخته نشده و مؤلف خواسته یا ناخواسته سطح ارزیابی را بهکلی نادیده گرفته است؛ بنابراین، در سطح مبتدی و متوسط، بحث نقد برای زبان آموزان دشوار است ولی در سطح پیشرفته میتوان از تمرینهایی که زبانآموزان را به نقد وادارد، استفاده کرد.

نتایج پژوهش نشان داد که در پرسشهای مطرحشده فقط دو سطح اولیۀ طبقهبندی بلوم (دانش24، درک) مشاهده شد و سطح کاربرد بهکلی نادیده گرفته شد. در شکل1، نرمافزار تهیهشده برای ساخت پیکره را مشاهده میکنید. برای تعیین احتمال اولیه نقش کلمات خارج از پیکره آموزشی عمل ریشهیابی نیز انجام میشود. همچنین، ممکن است دو واژه در متن به هم متصل شده باشند و برنامه نتواند طبق روال فوق آنها را ریشهیابی کند. برای ریشهیابی واژگان غیرفعل، ابتدا کلّ واژه درون فرهنگ لغت شامل ریشۀ واژگان جستجو میشود. بدینمنظور، از فرهنگ لغت مربوط به بُنهای گذشته و حال افعال زبان فارسی مجموعه «دادگان» (رسولی و همکاران، 2011) که حدود 6000 فعل ساده، پیشوندی و مرکب را شامل میشود، استفاده شده است. در الگوریتم ریشهیابی، ابتدا باید نوع عبارت از نظر فعل یا غیرفعل تشخیص داده شود. بر این اساس، گویشور فارسیزبان از آن جهت فعل «رفت» را فعل سوم شخص مفرد گذشته تشخیص میدهد که هیچکدام از پسوندهای تصریفی آشکارِ ممکن که شمار و شخص را نشان میدهند، در پایان این فعل نیامده است، اما گروهی دیگر از زبانشناسان از جمله بوی7(2007: 32) از تکواژ صفر با عنوان «پایانه صفر» یاد کردهاند و این پایانه را پسوندی مجرد میدانند که صورت آوایی ندارد و دال بر مجموعهای از مشخصات تصریفی است.

تعیین سطح زبان

در میان مصادیقی که برای تکواژ صفرِ صرفی برشمردهاند، تعدادی اشتقاقی و تعداد بیشتری تصریفی هستند. گروهی از زبانشناسان، تکواژ صفر را نه یک تکواژ، بلکه فقدان یک دال آشکار در جایگاهی میدانند که انتظار میرود یک دال تصریفی در آن جایگاه باشد؛ به عبارت دیگر، این گروه یک خلأ معنادار را صفر مینامند. بهعنوان مثال دیگر، برای کلمه «دانشجویان» نیز سه ریشه «دانشجو»، «دانش» و «دان» استخراج میشود. هر تکواژ صفر تعریف معناشناختی خود را در واژگان دارد و به همین دلیل همان طور که سهم یک تکواژ آشکار در معنای کلمه پیچیده قابلتحلیل است، تکواژ صفر هم نقشی در ساختمان معنایی کلمه دارد؛ برای مثال، تکواژ صفر در کلمۀ «کتاب»، همچون تکواژ «ـها» در کلمۀ «کتابها»، معناشناسیِ شمار را به اسم هسته اضافه میکند. استفاده از یک منبع نادرست شما را از هدف دور میکند. به بیان سادهتر هدف و قصد آزمون TestDaF سنجش توانایی زبانی شما است تا از میزان تسلط شما بر زبان آلمانی در حد یک دانشجوری سال اولی دانشگاه اطمینان حاصل شود. میزان وابستگی یک متغیر نیز از جمع متغیرهایی که از آنها تأثیر می­پذیرد و خود متغیر به دست میآید. برای بررسی موردی، میزان و نوع نشانههای تردید در دو گروه مورد پژوهش استخراج و مقایسه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *