We wanted to find out how much the mentioned book is in accordance with the readability formula from the viewpoint of the principles of the material development. 3. Have the principles of curriculum planning, including the principle of simple to difficult, been observed in the development of the textbook? 2. Due to the very much difficulty of the material, the textbook could not be used independent of the teacher. 1 This study was going to measure the readability of the 7th grade Farsi textbook (academic year 1395-96) based on the three readability formula. Findings showed that in the 7th grade Farsi textbook of the 1395-96 academic year: 1. the content is not in accordance with the 7th grade level. The results revealed that the reading comprehension of both groups improved significantly; however, the text-structure awareness instruction group outperformed the traditional instruction group significantly. The research questions included: 1. is the readability of the book’s material in accordance with the 7th grade students, considering their age and learning levels criteria? Good morning, pardon? Yes, please, and thank you.
2. Could the material and content of the book be learnt without the teacher, independently?
Thank you to all. After one mile, you will pass a small shopping center on your left. One of the largest in the world, the pipeline cost approximately $8 billion and is by far the biggest and most expensive construction project ever undertaken by private industry. 2. Could the material and content of the book be learnt without the teacher, independently? The research method was descriptive content analysis according to Fog, Fry and Flesch formula. 4. How much the readability of the related textbook measured by the Fog, Fry and Flesch formula correspond to each other? According to the Fog, Fry and Flesch formula, the readability of this book is at the level of the University and even it is appropriate for the higher levels. Japanese ESL users and EFL learners acquiring English collocations. New York and Oxford: Routledge. 3. آیا در تدوین مطالب کتاب مذکور، اصول برنامه ریزی درسی ازجمله اصل ساده به دشواری رعایت شده است؟ 3. فرایند تنظیم مطالب از نظر تعداد جملات در بخش های ابتدایی، وسط و انتهایی نشان دهنده این است که تا حدودی اصل ساده به دشواری مطابق شاخص فوگ رعایت شده ولی مطابق با معیارهای فلش و فرای، اصل مذکور رعایت نشده است. !
این مطالعه در پی دستیابی به این مهم بود که کتاب نام برده از نظر رعایت اصول برنامه ریزی محتوایی، تا چه میزان با فرمول های خوانایی سنجی مذکور مطابقت دارد. 4. میزان خوانایی منبع مورد نظر، به وسیله فرمول های فلش، فوگ و فرای تا چه میزان بر یکدیگر انطباق دارد؟ 4. میزان خوانایی منبع مورد نظر، به وسیله فرمول های فلش، فوگ و فرای به میزان زیادی با یکدیگر مطابقت دارند. بر اساس نتیجه ی آزمون و با توجه به جدول های زیر میتوانید سطح دانش زبان خود را در مقایسه با مرجع مشترک اروپایی در یادگیری زبان (CEFR) و همچنین آزمون هایی نظیر آیلتس و تافل بسنجید. پیش از شروع کار، گفتگوهای غیر رسمی روزانه «دربارۀ تولید، هدفهای روزانه، مشکلات نوبت پیشین، و هر موضوعی است که کسی مایل به بحث باشد. 1983؛ به نقل از لاو، 2014) نشان داده است هر فردی دارای یک سری از شایستگیهای درونی است؛ که اینها همانند اثر انگشت منحصر به فرد هستند. اگرچه به باور بسیاری از تاریخ نویسان، سطح شعر در آغاز دوره اسلامی و زمان پیامبر و خلفای راشدین در جزیره العرب از دوره جاهلی نازلتر بوده است و این مسأله را گاهی به ضرورت جهاد و نشر اسلام و روی آوردن به خطبه به جای شعر و گاهی به گرایش صرف اعتقادی و دینی یافتن شعر یا سیاسی شدن آن نسبت دادهاند، اما این رویگردانی به یک دوره کوتاه محدود میشود؛ چرا که شبهه مقابله با قرآن بسیاری از شاعران را از ورود به این عرصه باز میداشت (سیدی:همان). .
تعیین سطح زبان انگلیسی
زبان برای انتقال مفاهیم به کار میرود، اما این مفاهیم تنها به کمک درک درست پیش انگارههای فرهنگیـ اجتماعی جامعه، معنا و مفهوم مییابند. اما این اهداف خاص چه مواردی را می تواند شامل شود؟ اگر دوره ای بالاتر یا پایین تر از سطح واقعی شما باشد، می تواند به راحتی مهارت های شما را تخریب کند. در راستای پرسش های پژوهش، تجزیه وتحلیل داده های حاصل از محتواسنجی نشان داد که در کتاب فارسی پایه هفتم سال تحصیلی 96-95: 1. محتوای کتاب تناسبی با سطح هفتم ندارد. نگران اشتباهات نباشید، همین که جسارت صحبت کردن با صدای بلند را پیدا کردهاید یک قدم بزرگ در راستای بهبود مکالمهتان برداشتهاید. افرادی که قبلاً در دوره های متفاوتی مبادرت به فراگیری زبان خارجه نموده اند و برای یک دوره محدود و یا طولانی دورههای آموزشی را کنار گذاشته و اکنون باید سطح زبان مورد نظر خود را مورد سنجش قرار دهند. پرسش هایی که این مطالعه به دنبال پاسخگویی به آن ها بود، از این قرار است: 1. آیا قدرت خوانایی مطالب کتاب با قدرت خوانایی فراگیران پایه هفتم دوره اول متوسطه، از نظر ملاک های سطح سنی و سطح یادگیری مطابقت دارد؟